Monday, July 7, 2008

SEMESTER PALING BANGANG

Aku jarang (atau tak pernah) nak menulis blog macam ni! Tapi di waktu macam ni apa aku peduli!

Semester baru! Semester ni tak macam semester-semester sebelumnya. Kalau semester lepas aku anggap semester paling aku banggakan walaupun dapat keputusan antara yang paling teruk sepanjang empat tahun di UiTM, tapi aku paling puas aku dengan kerja-kerja aku. Aku buat dengan sepenuh jiwa.

Tapi semester ni paling bangang! BANGANG!!!!

Tak pernah aku mulakan hari pertama semester dengan perasaan macam ni… Dan tambah membangangkan aku bila aku sendiri tak tahu apa yang menyebabkan kebangangan tu! Aku cuma boleh main teka-teki… Mencari apa sebenarnya yang buat aku rasa macam ni… Jiwa kacau!

Aku rasa aku tahu puncanya dari mana tapi itu hanya puncanya saja.. Apa pulak penyebabnya???? Bangang!

Serius aku tak sedap hati! Betul ke apa yang apa yang aku agak ni… Atau mainan perasan aku je. Entah! Serius entah! Kenapa aku tak sedap hati macam ni…

Kepala aku ni asyik nak berperasangka buruk pada orang lain… Jahatnya aku…

Buat apa serba tak kena… Nak bayar duit PTPTN aku pergi Bank Islam.. Bawak kereta boleh tak perasan pintu tak tutup rapat (nyaris melayang nyawa)… Nak cucuk duit kat mesin atm aku pegi cucuk kad pengalanan… Tak ke bodoh namanya tu…

Hari ni hari kedua semester dan pagi tadi aku mula masuk kelas pertama aku (kelas pertama semalam aku ponteng sebab ni la)… Kerja aku dalam kelas hanya buat-buat gelak bila buat pensyarah aku buat lawak (padahal aku dengar tak sampai 30% je sepanjang kelas)… Subjek Pengurusan Kewangan… Menarik juga kerana aku akan belajar pasal penajaan korporat, pengurusan risiko, pengecualian cukai hiburan, analisa kewangan semasa dan banyak lagi…

Tapi boleh ke keminatan (bak kata Dr Abu Hassan) dan kenikmatan (bak kata Hisahamudin Rais) aku terhadap perkara ni kekalkan semangat dan fokus aku pada studi sedangkan kelas pertama je aku dah hilang diri. Tiba-tiba je pensyarah aku tadi kata yang pengurus yang baik boleh kawal diri dan takkan bawa masalah luar ke dalam produksi (macam terkena kat aku je.. hahaha) Tapi apa aku peduli…!

Adik aku pesan beli pen drive dah dua hari tapi aku tak beli pun lagi sedangkan itu kerja yang boleh selesai tak sampai sejam…. Pergi Giant dan beli!

Kerja semakin bertimbun. Sepatutnya minggu ni aku kena uruskan hal di pejabat MARA pasal pembiayaan perniagaan untuk syarikat aku, siapkan skrip dokumentari aku yang dah tertangguh dua bulan, mulakan editing dokumentari, siapkan perancangan aktiviti untuk syarikat, uruskan akaun syarikat di bank, buat proposal baru untuk perancangan hujung tahun aku, bayar bil api air rumah, serta teruskan pengajian seperti biasa. Tapi semua jadi huru hara….

Tambah pula pagi tadi aku dapat khabar daripada sumber-sumber yang boleh dipercayai yang salah satu daripada lima borang tender yang aku hantar ke RTM beberapa bulan lalu iaitu telemovie `Aidiladha Untuk Khairisyah` berkemungkinan akan diluluskan untuk siaran RTM. Diorang kata tak confirm lagi tapi berkemungkinan besar dan kemungkinan itu perlukan aku merangka dengan segera skrip dan rangka kerja produksinya…

Entahlah…
Dengan keadaan aku macam ni, mampu ke aku nak hadapi separuh kedua kehidupan aku untuk tahun ini mengikut perancangannya setelah separuh pertama 2008 amat berjalan lancar dan mengikut perancangan.

Aku tak sedap hati! Macam ada sesuatu! Tapi betul ke atau hanya mainan perasaan aku!

Entahlah… Itu je mampu aku cakap….


p/s : keadaan yang bangang atau aku yang bangang???? BANGANG!

No comments: