Wednesday, July 9, 2008

BANGANG EPISOD TIGA (EPISOD AKHIR)

Semalam segalanya terjawab.. Jawapan yang aku cari selama ni terjawab.. Rupanya rasa bangang ni ada yang lebih berat menimpa orang lain... Setidaknya aku tidak perlu memikul tanggungjawab yang maha berat seperti mereka yang harus membuat keputusan.... Setidaknya aku hanya perlu menerima keputusan itu seadanya...

Rasa bersalah, nak marah, sedih... Semuanya ada... Rasa berat kepala dan tak sedap hati segalanya beransur reda setelah jawapan diketahui... Cuma masalah sekarang, bagaimana untuk melalui jawapan yang telah diketahui itu... Ia mungkin akan membuatkan aku tak selesa dengan hidup aku sendiri tapi aku harap dan yakin perlahan-lahan aku boleh mengawalnya... (inilah petanda bahawa Allah sangat sayang pada aku.. Dia sudi untuk menguji aku..)

Mahu atau tak, bangang ni pasti beri kesan kepada hidup aku. (sesiapa yang kenal aku akan tahu seserius mana penerimaan aku terhadap kejadian ini). Dan ia akan mengubah aktiviti seharian aku.. Apa yang boleh dan apa yang tak boleh aku buat.. Setidaknya cara aku berfikir... Aku tak tahu berapa lama. Sebulan, satu semester, setahun atau.... Entahlah... Tapi harapnya cepatlah ia berakhir..

Aku perlu kembali meneruskan pengajian seperti biasa... Aku harap selepas ni aku boleh tidur seperti biasa selepas empat malam tak tidur (malam tadi tidur cuma satu jam.) Tidur memang hobi utama aku!! Hahaha....

Harap semua yang berada di sekeliling aku mampu ataupun setidaknya berusaha untuk berfikiran positif atas apa yang telah berlaku... Malam tadi berpuluh kali aku ulang ayat klise drama Melayu, ”setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya”..

Harap segalanya akan kembali seperti biasa!!!! =)



p/s: Mungkin ini catatan bangang aku yang terakhir.. Cukup... Aku taknak blog ni menambah beban bangang aku dan aku taknak ia akan mengganggu emosi orang lain... Aku dah jumpa jawapan yang aku cari... Sama ada suka atau tak, itulah jawapannya dan harus diterima seadanya.. Peace!!!

No comments: