Wednesday, July 30, 2008

KEMBALI KEPADA NORMAL

KEMBALI KEPADA NORMAL

“Walaupun ekor terlekat kat badan kita, biarkan ia tetap di belakang… Sebab mata harus terus memandang ke depan dan kaki harus terus melangkah”


Alhamdulillah… Aku akhirnya menemui diri aku kembali… Aku menemui hakikat… Dan aku menerimanya seadanya…

Yang lepas biarlah berlalu… Aku sudah menemui makna hakikat…

Dia tak pernah beri aku harapan… Berkali-kali dia ingatkan aku pasal tu! Tapi, kenapa keadaan begitu kejam kepada dia… Mungkin sebab aku… Dan aku harap aku boleh perbaiki keadaan dengan perbaiki diri aku sendiri…

Aku harap semua orang disekeliling aku juga menerima seadanya.. Ini bukan masa menuding jari mencari kesalahan sesiapa… Ini masa untuk kita kembali kepada normal… Dan menjadi manusia biasa seperti sebelumnya… Kembali girang gembira seperti dulu… Ini permintaan aku dan aku percaya juga keinginan untuk kita semua…Boleh kan?

Jadi, segalanya sudah selesai… Semua akan kembali seperti biasa… Kembali kepada normal…

So, mari kita raikan apa yang pernah kita pestakan suatu masa dahulu… Kembali ke landasan asal.. Kembali kepada normal… Yahoo!!! =)



p/s: M. Nasir kata “mari kita raikan cinta, tanpa cinta-Nya kita tiada”… Peace! =)

5 comments:

iskandarzulkarnain said...

da brje link kan..haha...soryla..lambat skit jer kot....wakaka...

semut kecil said...

lambat sikit jer kot... jangan la marah tasya.... hahahaha

Anonymous said...

betul 2....
aku nak azmir yg dulu. bkn azmir yg aku rase dh jadi mcm aku yg selalu jiwa kacau & marah2.
so, keep happy & cheerful....
(budak psiko)

p/s:hanya selangkah semut(x de kene mengene lgsg.hehehe)

semut kecil said...

sape anonymous ni?????

aku tak layan kalu aku tak kenal!
tq!

semut kecil said...

anonymous,
kau tau tak, "selangkah semut" tu trademark aku dlm famili..

sebab, penah sekali dulu masa aku kecik, dlm 4-5 tahun, aku naik kete dgn famili aku. aku tgk sebuah kreta kat depan kreta aku yang hampir sgt nak langgar kereta di dpnnya... Dan aku cakap kat emak bapak aku " Fuyoo... selangkah semut je lagi nak langgar"

so, sampai sekarang, dlm famili aku bila nak gambarkan sesuatu yg amat dekat, diorg akan cakap "selangkah semut je" sbg tanda perli kat aku... hehehe... Smpai skarang diorg igt benda tu walaupn dh dkt 20 tahun belaku...

p/s: aku rindu saat2 tu... aku nak ke zaman kanak-kanak tu... tak payah pikir masalah2 bodo ni... aduh...