Sunday, July 27, 2008

ADUH, BANGANG LAGI… (NTAH LA...)

Semalam, adik aku tanya, kenapa aku berubah.. Dia kata, aku makin panas baran… Tak macam dulu… Salah sikit nak marah… Sikit2 nak maki.. Aduh, macam mana dia boleh perasan???? Setahu aku, aku dah berlakon sebaik mungkin bila aku balik ke rumah kakak aku kat KL.. Ntah la...

Sehari sebelum tu, dia hampir buat aku menangis… Dia tanya kenapa aku lebih pentingkan kawan-kawan daripada adik sendiri??? Aku tak sanggup pandang muka dia... Kalau aku pandang, mesti aku dah menangis... (salah ke aku nangis untuk seorang adik?) Betul ke aku dah berubah??? Betul ke aku semakin derhaka??? Aduh...

Sehari sebelum itu lagi, aku terima satu panggilan yang sekali lagi menguji jiwa aku... Panggilan yang aku tak pernah sangka! Kenapa la dugaan datang bertimpa-timpa macam ni... Bagi la aku ruang untuk selesaikan masalah jiwa aku ni satu persatu...

Aku makin mengada-ngada la... Fokus aku terus melayang ke mana-mana... Ntah la...

Semenjak dua menjak ni, aku tengok kawan-kawan aku dah mula berani memberontak... Memberontak dengan cara sendiri.. Ada yang secara senyap, ada yang terang-terangan... Aku risau, adakah ini semua terinspirasi dari tulisan blog aku ni???? Aku harap sangat tidak!!! Risau jugak kalau itu yang berlaku... Ntah la...


(aku taktau nak tulis apa lagi... Ntah la...)

Seseorang yang rapat dengan seseorang beberapa bulan lalu bagi gelaran kat aku. Dr Know It All. Sebab bila dia tanya, mesti aku tau jawapannya... Tapi, sekarang seseorang yang lain yang rapat dengan seseorang yang lain beri gelaran baru pada aku, Mr Ntah La... Sebab bila di tanya apa-apapun, aku asyik jawab, ntah la... Hahaha.. Kontras kan?


p/s : Bak kata Jijan, “esok masih ada, tapi hari ini tetap palat!”

2 comments:

Anonymous said...

'aduh,macam mane dia boleh perasan????'
b'coz she's is ur sister.

semut kecil said...

tp gua rasa gua dah cover cmerlang.... mybe gua ni mmg tak bakat belakon... hahahaha