Sunday, October 5, 2008

ANALOGI JIWA KACAU - REFORMASI DIRI

Kata awek cun pada aku, manusia sentiasa berubah… (begitu juga dengan hati & perasaan) Dan kita harus menerima perubahan itu seadanya… Sebab selagi kita lari dari perubahan, itu maknanya kita manusia penakut yang tak mahu menerima realiti… Ya, begitu juga dengan kehidupan… Kehidupan juga sentiasa berubah… (di situlah mulanya asimilasi budaya…)

Sejak sekian lama nama Anjung Seni Azmir sebati dengan diri aku… Ya, aku menggunakannya sejak sembilan tahun yang lalu ketika aku di sekolah menengah… Ia sudah sebati dengan aku… Hinggalah ia diletakkan sebagai nama blog ini... Tapi sudah masanya alam dan hidup aku berubah… (sepertimana reformasi politik kini)

Bermula hari ini, secara rasminya blog ini bernama Anologi Jiwa Kacau…

Analogi menurut kamus Dewan (yang diakui secara rasminya sebagai al-Quran kepada Bahasa Malaysia), analogi membawa maksudnya suatu perbandingan yang melihat persamaan….

Perubahan nama ini adalah kerana dirasakan buat masa ini, nama ini lebih sesuai dengan keadaan semasa… Sesuai dengan situasi… Dan sentiasa memangkin aku untuk terus menulis di sini…

Mungkin suatu masa nanti, jika hati aku berubah lagi (menurut teori dan hukum perubahan manusia oleh awek cun), mungkin nama blog ini akan berubah lagi… ya, mungkin juga… entahlah…



p/s : MAAF!!!… Tiada niat untuk membenci, tetapi aku terpaksa mem`benci`… Kerana selagi sayang itu ada, aku tak henti rasa bersalah dan menyumpah seranah marahkan diri sendiri…Itu dan ini… (jangan risau, kerana `benci` itu punya konotasi dan peranan tersendiri, TAK AKAN aku bawa hingga ke mati…)

No comments: