Wednesday, October 22, 2008

KISAH WANITA & BUDAK JIWANG

Malam tadi ex-gf aku datang ke Puncak Perdana... Kitorang pun lepak ramai-ramai dengan member-member yang lain... Dia datang untuk bagi kad jemputan kahwinnya... Bulan depan... Kitorang lepak kat kedai Pak Halim..

Tapi aku pelik, kenapa kawan-kawan aku masih nak bahan aku dengan kait-kaitkan kitorg... Macam lawak pun ada... Benda tu dah lama la... Tak relevan dah la... Dah tiga tahun lepas... Lagipun respest la kat dia... Dia dah nak kahwin la... Kita kena hormat la... Aku tak kisah... Tapi takut dia la tak selesa... Ye la, dah nak kawin tapi orang masih nak bahan dengan cerita pasal hubungan lama... Nanti tak pasal2, disebabkan diorang bahan, dia tak selesa, hubungan kawan aku dengan dia pulak jadi renggang.... Itu yang aku tak suka tu... (dah la dia janji nak bagi aku banyak job ni... hahaha)

Memang la dulu aku penah dekat setahun setengah kemaruk menunggu dia semula... Tapi itu dulu... Sekarang, aku memang dah takde apa-apa perasaan dengan dia... Mungkin sebab kawan-kawan aku ni tak tahu yg kitorg dah macam biasa... Kitorang ada jugak jumpa kat luar dan selalu jugak contact pakai YM dan call... Mungkin kawan-kawan ni taktau pasal tu, so diorg igt aku tak ok lagi dengan dia... Aku selalu call dia bila ada nak tanya sesuatu dan dia pun telefon aku bila ada nak tanya sesuatu... Kadang2 aku refer kerja aku pada dia... Begitu juga sebaliknya... Macam-macam perkara kitorang boleh share sebab kerja dalam indsutri filem ni kecik je... Balik-balik jumpa muka dan perkara yang sama.... Pelik la kawan-kawan aku ni...

Kitorg kawan macam biasa... Masa belum couple pun dulu kitorg kawan biasa jugak... So, kitorg respect hubungan kitorg sebagai kawan... (taktau la sama ada dia rasakan yg sama, tapi macam tu la yang aku rasakan..) So, nothing la... Aku dah lupakan dia la wei...

Setelah setahun setengah kemaruk tunggu dia semula, kedatangan seorang perempuan lain telah buatkan aku lupakan dia...Lupakan terus.. Dan sekarang aku perlu melupakan perempuan lain tu pulak... Tapi boleh ke aku melupakan kalau dia dah ada sentiasa depan mata... Dalam bentuk nyata dan bayangan... Ntah la... Aku memang fail la kalau bab nak melupakan ni... Memang ambik masa la... Memang makan tahun.. Mungkin setahun? dua tahun? lima tahun? Ntah la.... Harapnya cepat la... Tapi jangan risau... Aku cuba sebaik mungkin... Cuma bagi aku sedikit masa dan ruang....

Ramai kawan-kawan aku suruh aku cari awek, mungkin tu boleh membantu... Tapi , kalau la aku ni jenis yang senang-senang minat kat orang, tak ada la aku single sampai dah tiga tahun... (ayat promosi diri sendiri di blog... siapa yg berminat boleh masuk line...hahaha).. Setakat minat usha memang la ramai, tapi nak pergi ke serius susah la... Aku ni bangsa cerewet dan tak sedar diri... (Aku suka ukur baju aku kat badan Ridset... tu sebab baju aku selalu longgar.. hahahah...)

Mungkin sudah ditetapkan bahawa sememangnya usia muda aku hanya dihabiskan untuk melupakan... Seorang demi seorang... (ayat ni sebagai pengesahan rasmi aku ni jiwang... hahahah) Tapi aku tak salahkan sesiapa... Takde siapa pun yang salah... Mungkin itu yang Tuhan dah tetapkan untuk diri aku... =(

Lepas ni mesti adalah orang sekeliling yang kata aku jiwang la, gelabah sundal la, tak kental la... Alaa... aku dah biasa dengar benda tu... Orang yang cakap tu pun apa kurangnya... Mungkin bukan untuk masa sekarang.. Cuba la tanya kisah lama... Mesti ada cerita yang lebih kurang sama kan... Cuma kelebihan korang mungkin korang boleh bercerita dan meluahkan pada kawan-kawan yang rapat dengan korang... Macam aku ni, aku tak boleh bercerita pada kawan-kawan... Banyak ruang yang harus dijaga.. So, aku pendam sendiri je la.. Mungkin blog ni saja ruang yang ada... Ntah la... (aku ni kadang-kadang memang poyo giler bila menulis...=( )

Sebagai contoh, kawan-kawan rapat aku kat puncak ni pun mesti ada sejarah macam ni, sejarah tewas kepada wanita... takyah la nak nafikan... Aku boleh buka cerita korang seorang demi seorang..hahaha... Tewas ni pun bukan hanya tewas dengan satu cara... Kita boleh tewas pada perempuan dalam banyak cara dan banyak situasi... Aku mengaku la, benda lain memang aku boleh handle... Tapi kalau pasal perempuan, aku kalah la... Itu kelemahan aku yg memang aku akui...

Memang dah janji Tuhan bahawa kelemahan seorang lelaki tu terletak pada seorang perempuan... (biasa la manusia, bila nak menangkan diri, baru la nak refer segala hadis dan sunnah...=( )Macam yang aku baru belajar dari Wak Dol, kata Allah salah satu fitnah terbesar selain fitnah dajal dan fitnah dunia adalah fitnah wanita... Lihatlah pada sejarah tamadun manusia... Berapa banyak tamadun-tamadun utama peradaban manusia lumpuh disebabkan kalahnya pemimpin-pemimpin mereka kepada wanita... Tamadun sehebat Tamadun Islam Moghul boleh diambil sebagai contohnya... Laksamana segagah Hang Tuah pun kalah pada desakan cinta Puteri Gunung Ledang... Nabi Adam sendiri meminta diwujudkan Hawa sebagai pelengkap hidupnya... So, mampu ke kita nak nafikan lagi yang memang kelemahan (atau mungkin boleh dianggap kelebihan) lelaki tu terletak pada wanita.. (ini membuktikan aku memang lelaki normal... bukan lelaki abnormal.. hahaha =p)

Tapi apapun, aku akan terus hargai wanita sebagai pelahir para rasul dan para sahabat... Juga sebagai pelahir aku ke dunia ni... Tanpa mereka, macam mana ya... Ntah la... Tak dapat nak bayang... Hawa diciptakan sebagai pelengkap Adam.. Kerana itu manusia diciptakan berpasangan... Perlukan benih lelaki dan benih wanita... Barulah boleh terbentuk kejadian manusia... tak boleh berdiri sendirian... Ya, mereka golongan mulia... Golongan yang harus aku hargai dengan sebaiknya... Peace... =p


p/s; tiba-tiba aku rindu pada emak aku... =(

4 comments:

norfa08 said...

biasala tu..namanye kenangan~~!! sbb tu orang dok kenang lagik..

wizard said...

jiwang... sume orang jiwang.. mengaku dengan tak jek...

zurazarith said...

azmir jalang

semut kecil said...

norfa08;
yang lalu adalah kenangan yg hanya mampu kita nikmati ingatan..
masa depan adalah angan-angan yg harus kita hargai melalui impian...

wizard;
hahahah...

zurazarith;
aku takyah tulis apa kot rasanya... coz comment wizard kat atas tu dah jawab segalanya... atau ko nak aku bukak cerita ko masa diploma dulu... (ini satu ungutan ni) hahahah... =P jgn ko nak pukul aku mcm tomok plak... hahaha... jgn mara ek... heheh =p peace bro...