Saturday, October 18, 2008

DARI BATAM, KEPULAUAN RIAU

“Mari menyusun seroja, bunga seroja
Hiasan sanggul remaja, puteri remaja”



Semangat aku membuak-buak kini setelah melihat semangat survival hidup 10 orang kanak-kanak serba kekurangan dan kepayahan di Sekolah Darul Muhammadiyah, Desa Gantung, wilayah Belitong Timur yang akhirnya menjadi laskar pelangi yang mewarnai dunia ini dengan keindahan tujuh warna sempurnanya...

Sekali lagi bilik gelap ni mengajar aku... Aku harus bikin filem!!!!



p/s : “Meski dunia kadang tak adil, namun cinta lengkapkan kita”- Laskar Pelangi/Riri Riza
(tapi aku tetap kata dunia ni adil, kita sbg manusia yang tak adil...)

7 comments:

zurazarith said...

bikin pilem? seperti apa? selimut fasihah? atao anak mami? nak mendidik atau mencari untung?

semut kecil said...

zurazarith;
sedang cuba utk menjadi spt Indonesia... beroleh keduanya... mendidik dan mendapat untung... supaya duit itu boleh terus diguna utk buat lagi filem dan teruskan hidup seterusnya..
ye la, kalu ada sejuta ringgit, takkan nak leburkan saja dgn buat filem.. kalau begitu, lebih baik bagi sedekah pada org susah yang tak makan... tentu lebih mulia...

Vitamin said...

eleh, aku tau.. ko nak dapat Datuk kan? sebab tu ko nak buat filem kan? wakakaka..

nway, aku sokong apa je ko wat. tapi ko selalu tinggalkan aku kan..nape ah.. aku ni terlalu hensem untuk kau kawan ke?

jawab?!!!!!

semut kecil said...

off course!!!! aku nak dpt datuk!!!! tapi bukan itu la sebabnya aku nak buat filem... =(

aku selalu tinggalkan ko??? mana ada la... hehehe...

wei, ko terasa ke pasal aritu??? yg masa ko tanya boleh tak ko jadi kawan baik aku... then aku jawab tak payah la nak siap declare kita kawan baik, kita kawan je la...

maksud aku bukan taknak jd kawan baik... tp tak payah la kita nak sebut2 benda tu... kita kawan je... kawan rapat atau kawan biasa tu, biar la keadaan yg tentukan... aku takut kalau kita asyik cakap kat org yg kita ni kawan rapat/ baik, nanti tiba satu masa, datang satu perkara yg membuatkan kita menjauh, sakitnya amat sangat!!!! =(

apapun, ko tetap kawan aku.... =)

nona cici said...

nak tgk laskar pelangi!!!!..camane nk dptkan ni!..

well anyway,filem yg dibuat mengikut rasa dptkah diterima masyarakat untuk mendapat keuntungan?huhu..selimut fasihah kalau digarap semula,ditambah dgn ilmu yg sdg bertambah,insyaAllah boleh jadi karya yg lebih mengkagumkan..

tp ramai ke boleh terima untuk ko dpt untung,mir?hehhe..

zurazarith said...

azmir nak jadi datuk macam mana? AWEk pun takde! wahaha. maaf! sbg manusia, aku pasti akan doakan kwn-kwn. cuma nak bikin filem, bikin bukan untuk kewangan semata-mata. bikin untuk semua... bikin untuk budaya! yang penting, bikin untuk AGAMA! dah ramai sgt umat yang membelakangkan agama... cakap pandai, abuk tarak...

semut kecil said...

terima kasih!!!!
doakan aku ya... =)