Monday, December 15, 2008

NASIHAT PAK BAHA

"Sdr semut kecil,
Harap jangan kecewa selagi sdr ikhlas memperjuangkan bahasa dan budaya bangsa. Perjuangan mungkin dipatahkan sekali, dua atau tiga kali, tetapi generasi muda mesti menghadapi cabaran itu dan terus melawan pengkhianatan budaya. Semut kecillah yang ditakuti oleh gajah kalau masuk ke telinganya."


Dato Baha Zain membalas komen aku mengenai isu bahasa Melayu di blognya dengan kata-kata diatas... Aku tak pasti sama ada korang akan rasa ia suatu nasihat biasa dari seorang otai untuk anak mentah seperti aku.... Tapi bagi aku, ia amat memangkin semangat muda aku untuk terus melangkah... Setapak demi setapak... InsyaAllah... (walaupun aku sendiri semakin hanyut dalam arus yang kita panggil globalisasi...)



p/s; aku suka ayat dia yang terakhir.... hahahaha.... tak sabar nak masuk dalam telinga gajah... hahaha...

5 comments:

situmas dauz said...

sape gajah tu????

semut kecil said...

sape2 yg cuba menghalang aku!!!! muahahahaha.....

Vitamin said...

http://www.esnips.com/nsdoc/db3f9a00-408c-483e-8e75-ff49cc1d6586

azmir, ni link poster berani mati yang betul punye.. yg ko upload tu kaler dia macam haram.. ade prob skek..

one love said...

wah wah wah!

semut kalau masuk telinga, boleh mati wo menggelejat org yang kena tu!

kawan wa dah kena! serius sakit!

semut kecil said...

vitamin;
aku dah try masuk tapi takbleh la syali....

one love;
betul2... hehehe... so tunggu gua masuk telinga sape yg halang gua,.... hahahha