Monday, January 26, 2009

UNTITLED: DIRI SENDIRI


11.25 malam, baru sahaja tiba dari Lumut dan Pulau Pangkor… Akhirnya dapat jugak aku jejak kaki ke Pulau Pangkor walaupun hanya sekejap… Angin laut dari dek feri amat menenangkan..


Petang hingga lewat malam semalam, aku menghabiskan masa menikmati ombak di pantai Teluk Batik… Walau orang begitu ramai hingga buat aku bengang, aku akhirnya buat keputusan untuk menyusur pantai hingga ke kawasan paling hujung yang agak tengah… Duduk di atas batu-batu sambil melihat ombak… Malamnya, aku melayan bunyi ombak sambil memejam mata… Aduh, indahnya… Sayang, seperti kata Tomok, malam ini tiada bintang…


Dalam bas nak balik tadi, perkara celaka berlaku… Telefon bimbit aku buat hal… Tanpa semena-mena, ia memaksa aku membaca sesuatu yang tak patut aku baca… Aku dah delete semua itu… Dah lama aku delete dan mahu lupakan… Tapi, disebabkan tak semena-mena telefon aku terformat, aku terpaksa restore semula back up file dalam memory card yang aku buat hampir setengah tahun yang lalu untuk dapatkan maklumat penting… Tak sangka dalam back up file tu ada semua sms-sms sial…beratus2… Aduh… cilanat…


Abaikanlah… (hanya nak sedapkan dan memujuk hati sendiri)… hehehe…


Tiba di Hentian Duta tadi, aku terus ambil teksi menuju ke rumah… Pak cik teksi tu bercerita… Soal wang dan hidup… Begitu mengesan kepada aku… Hingga aku terfikir, betul ke laluan hidup aku kini….???


Ntah la, aku mahu rehat sebentar… Rehatkan badan… Bersiap apa yang patut…


Pagi esok aku dah nak bergerak ke Jakarta… Bergerak ke Bandung sehari kemudian sebelum kembali semula ke Jakarta untuk beberapa hari lagi… Berikan aku peluang dan ruang… =(




p/s: apa-apa saja…. alalalala…. Whatever…. =)

7 comments:

Anonymous said...

aku menunggu kepulangan mu abang azmir...!!!! heheheh


jalan elok2. selamat berlayar.

renung dan tenung said...

kirim sesuatu, ikut kamu....
aku akan bayar.jangan risau

Nona Cici said...

ok sila ke blog aku untuk berita dan flyers terbaru...

huhuhu

thanks

Anonymous said...

haha.malam ini tiada bintang yang terkubu..sudahla azmir, pg pangkor tak ajak...aku rindu untuk tidur di laut dan berbicara sama bintang..

Aina said...

seronoknye dapat mengambil angin selalu kan di tempat orang...

sungguh ke jelez~

ceri masam said...

semut,
Ada dengar bunyi ombak berbisik tak?

Kristal Media Group said...

jaja kadir;
tq... =)

renung tenung;
insyaAllah...

Nona cici;
ok.... =p

iskandarzulkarnain;
aku pegio tak plan pun... secara tiab-tiba...

mastikus;
mesti la seronok...=p

one love;
ada... apa yang dibisikkan adalah rahsia... =)