Sunday, January 4, 2009

SECANGKIR KOPI SEMANIS PUAN

Siapakah bisa menduga aduh! sayang
Cuaca di pesta tarian gemalai
Seruling perindu
Asyik dan berbaur
Harum jagung mentega panas
Anekaroma

Malam bulan dan bunga lalang senada
Menyulam kasih
Melamar Sang Pawana
Terbangkan layar
Menuju wilayah
Sentosa yang kami mimpikan
Dalam kedinginan hujan

Merentas jejak
Senandung mendonan
Yang mimpikan
Secangkir kopi panas
Dengan selimut...

Aduh...

Wangi suci murni
Menyegarkan
Tubuh yang letih
Membawakan nasib
Sedang tersurat

Aduh! nyawa
Kami tersiksa
Bila tersua jelita

Aduh! nyawa
Kami tersiksa
Bila tersua puan jelita


- M. Nasir




p/s; Jangan pernah salah sangka pada Rawana... Hanya kerana dia, Sita Dewi dan Seri Rama dikenang dalam Ramayana dan Mahabrata.....
Aku rindukan aku yang dulu... =(

6 comments:

KedaiebookShop said...

EBOOK JAMIE OLIVER THE NAKED CHEF 2

























"GEMAR MEMASAK?GEMAR JAMIE OLIVER?GEMAR THE NAKED CHEF SHOW?"

"KINI ANDA TIDAK PERLU MENGELUARKAN WANG BERATUS RINGGIT UNTUK MEMILIKI BUKU JAMIE OLIVER THE NAKED CHEF 2!
HANYA RM 20 ANDA SUDAH BOLEH MEMILIKI KOLEKSI JAMIE OLIVER THE NAKED CHEF 2!

Fasyali Fadzly said...

aku harap, sem baru ni ko dah diganggu dengan gelora jiwa kacau kau tu. wakakaka

closed said...

jiwa ko dah teruk ni,2 ar x bg aku pinjam buku yg ko beli kt singapore.wakakaka.harap2 dpt bce buku filem dri indon plak pas ni.tapi harap2 ko kasi ar....huhuhu

Anonymous said...

tak tahupun kamu mengagumi m.nasir=)

babyLal said...

emm..

Kristal Media Group said...

vitamin;
ntah la.. =p

biarkan aku ke laut;
insyaAllah.. sori la coz aku tak bawak buku tu...

coffeeholic;
sejak dulu lagi... sejak di bangku sekolah....

lal;
really want 2 knoe.... who r u?????