Friday, November 28, 2008

SAHABAT SEJATI

Sahabat sejatiku
hilangkah dari ingatanmu
Di hari kita saling berbagi

Dengan kotak sejuta mimpi
aku datang menghampirimu
Kuperlihatkan semua hartaku

Kita selalu berpendapat
kita ini yang terhebat
Kesombongan di masa muda yang indah

Aku raja kau pun raja
Aku hitam kau pun hitam
Erti teman lebih dari sekedar materi

Pegang pundakku jangan pernah lepaskan
Bila kau mulai lelah
Lelah dan tak bersinar

Ramas sayapku jangan pernah lepaskan
Bila ku ingin terbang
Terbang meninggalkanmu

Ku selalu membanggakanmu
Kau pun selalu menyanjungku
Aku dan kamu darah abadi

Demi bermain bersama
kita duakan segalanya
Merdeka kita
kita merdekaa....


Tak pernah kita fikirkan hujung perjalanan ini
Tak pernah kita fikirkan hujung perjalanan ini
Dan tak usah kita fikirkan akhir perjalanan ini


- Sheila On 7


7 comments:

mastikus said...

ramainye yang mengaku sahabat dan jadi sahasyaitan!!!

hahaha

semut kecil said...

mastikus;
tapi rasanya elok kita cermin diri dulu sebelum menuding jari telunjuk kita yg lentik tu pd org lain.... =)

Saiful AmmaR said...

suka aku dengan lagu ni...

tapi...

sahabat juga yang pernah mengecewakan sahabatnya...

kenape ia berlaku?

iskandarzulkarnain said...

aku harap aku sahabat yang tak pernah mengecewaksan sahabat..jika ada..ampun..

semut kecil said...

saiful ammar;
ntah la.... =(
bro, lu ni yg mana satu ek??? kita kenal ke kat skol??? sori la tak berapa cam... =p

iskandarzulkarnain;
setakat ni takde la.... masa depan, tak siapa tahu... tak boleh rancang kan??? ntah2 aku yg kecewakan ko nnti... =p
satu je yg aku tak selesa dgn ko, bila ko nak blajar jd serius haha????
yang benar, bakal `sahabat` awek law.... hahahahah =p

zurazarith said...

waqhahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! apa itu sahabat? ko sahabat aku Mir?!

semut kecil said...

zurazarith;
aku takut nak cakap.... tapi kita bersahabat la seperti biasa... tak payah la declare kat sini kot... tak perlu nak kecoh2 bgtau kat semua org kot...

sahabat itu sebuah pertalian yang akan kita dapat rasainya dgn sendiri dlm hati, bukan sebuah slogan yang perlu dilaungkan ke sana ke mari...
(jgn terasa hati ya... aku hanya menyatakan kebimbangan aku...=)) peace wahai sahabat!!!!