Friday, November 7, 2008

AKU SIBUK...

Aku sibukkan diri...

Aku sibukkan diri dengan menghadiri pelbagai tayangan, pementasan, preview atau apa-apa saja yang percuma (sebab poket agak nazak ni...)

Aku sibukkan diri berfikir, merangka, membuat kertas kerja, berdiskusi untuk membantu beberapa kawan aku termasuk Uda, Wakdol, Man Naga untuk mereka merealisasikan projek impian mereka... (moga ia juga memberi pengalaman kepada aku)

Aku sibukkan diri dengan menjadi pemandu rasmi kepada emak aku yang datang KL, kakak aku yang berkursus di KL, adik aku yang berulang-alik ke KL atau ke mana sahaja mereka mahu pergi.... (Hingga aku terpaksa berulang alik Shah Alam – KL)

Aku sibukkan diri dengan lepak bersama En Norman dan beberapa rakan berbicara dan berdiskusi tentang teori-teori filem dan teater yang membosankan dan memeningkan... (tapi aku tetap lakukan untuk menyibukkan diri)

Aku sibukkan diri dengan menulis cerita-cerita pendek yang sebelum ini telah lama bermain di kepala tetapi malas menulisnya... (mana tahu masterpiece ada di antara salah satu daripadanya... hahaha.... berangan aku...)

Aku sibukkan diri dengan `memaksa` diri aku menghadirkan diri ke acara rohani (yang tak perlu rasanya aku cerita di sini)

Aku sibukkan diri dengan bergaul, mengenali dan mendengar permasalahan sekumpulan budak-budak liar yang masih belasan tahun (supaya aku sedar aku lebih bernasib baik dari mereka)

Aku sibukkan diri dengan memerhati pelbagai gelagat manusia yang berlalu di sekeliling aku di mana sahaja aku berdiri sambil memikirkan watak-watak yang boleh dijelmakan darinya (tanpa aku sedari yang pada suatu petang aku juga diperhati oleh seseorang yang aku hormati)

Aku sibukkan diri dengan ke sana ke mari melakukan pra-produksi dan mendapat sumber kewangan untuk melaksanakan projek filem dokumentari kedua aku bulan depan... (Setelah filem dokumentari pertama aku yang shooting bulan Jun yang lalu tak mampu aku siapkan)

Aku sibukkan diri dengan melancarkan kerja-kerja awal untuk projek impian aku yang insyAllah aku pastikan dilaksakan selewatnya penghujung tahun depan... (walaupun selama ini aku takut untuk melakukan kerana terlalu besar dan risikonya terlalu tinggi yang mungkin merosakkan seluruh hidup aku, tapi aku menyedari yang aku harus lakukan)

Ya, aku sibukkan diri dengan semua ini hingga aku sendiri pening dan sangat letih dengan jadual harian aku.... Tapi aku rasa itu lebih baik daripada memikirkan soal perasaan dan peribadi aku yang bodoh dan bangang!




p/s ; Setelah berjaya menyibukkan diri, tiba-tiba kelmarin, setelah kerja-kerja hari itu dapat diselesaikan lebih awal dari yg dijangka, aku punya waktu lapang beberapa jam... Di waktu beberapa jam itu, jentera otak aku sepantas kereta F1 segera membawa aku teringat dan terkenang kepada babak-babak flashback yang aku suka untuk menontonnya dalam filem tapi cukup benci untuk dialami dalam kehidupan realiti aku sendiri.... Aku benci masa lapang!!!! Aku benci!!!!


“Pembunuhan dan kesusahan bagai penyakit, ku perlukan doktor hati...” – Kluk Kluk Adventure

9 comments:

Vitamin said...

u wanna real busy as hell? come close to me, we gonna get busy together.. oyeah. oyeah....

semut kecil said...

hahhaha... busy buat apa????
jadual kerja aku dah cukup untuk aku jadi busy ni... kalu tambah lagi, bukan busy dah jadinya... itu jadi giler namanya... hahahah

renung dan tenung said...

ko memang sibuk, aku pun nak sibuk gak!!!!

coffeeHolic said...

doktor hati?
hehe

erm sibukkn diri dengan aktiviti rohani?
azmir buat yoga ke?

tak ajak pon... hehe:)

goodluck,sibuk betul betul sibu baru hidup namanya

Prince Nepths said...

sibuk sibuk..
pastu assignment exam tanya apa ek apa ek..
ada masa tu ulangkaji la..
aku tau mu 'bijak' tp...(*dialog ala ibu mertua ku)hehe...
saje je...
Baik ko study nihongo!

situmas dauz said...

renungkan 5 perkara sebelum lima perkara...

salah satu sifat sedang berlaku pada kau sekarang...

semut kecil said...

renung tenung;
jom la... =p

coffeeholic;
mana ada yoga...kalu buat yoga confirm dah ajak jaja.... =p

prince nepth;
aku dagh malas belajar la... taktau nape... ntah la... tolong aku!!!!!

situmaz daus;
apa tu??? ko bikin suspen la...

Imillya Irwani said...

weh, bersyukur la sikit ble dah blaja. ade ke malas... gle ape...
hargai la masa lapang yg ada
jgn benci masa sendiri bro... nt lama2 ble lu takde masa lgsg baru la lu terpikir nak masa lu smule...

semut kecil said...

imillya irwani;
hidup ini perlu dihargai dengan mengisi setiap saat dengan momen2 terindah... bukannya untuk diisi dengan rasa bebal yang spt aku lalui sekarang ni... rasa bebal yang bodoh....