Monday, March 9, 2009

MASALAH

Semalam, seorang cewek dari Bandung mengadu masalahnya pada aku.... Masalah percintaannya... Menangis-nangis (aduh, ni aku lemah ni...)... Aku pun cuba berlagak menjadi semacho dan cool yang boleh... hahaha... Memberi nasihat dan kata semangat... Tapi sejujurnya, aku kesian kat dia... Tambahan pulak aku memang lemah dengan air mata perempuan... =( Aku doakan dia kuat semangat...

Mungkin disebabkan aku ni good listener (mungkin la, aku tak sure...), sejak beberapa ketika, ramai yang suka mengadu masalah mereka pada aku... Tak kira kawan2 lelaki atau perempuan... Ada yang nak bunuh diri... Ada baru tahu sakitnya cinta.. Ada yang bercerita masalah kewangan... Masalah keluarga.. Masalah pelajaran... Malah ada juga masalah kesihatan yang membawa kesan kepada kehidupan seharian dan persepsi orang pada mereka... Kalau lelaki tu, kadang2 aku tak sangka lelaki jantan boleh menangis... macam lawak, tapi aku sangat fahami dan akui, seperti kata Seman " aku juga manusia... ada perasaan..." Sebab, aku pun begitu... =)

Tak mengapa... Apa pun, selagi aku mampu, teruskan bercerita pada aku... Sekurangnya bercerita itu mampu melegakan hati kalian... Mungkin, ketika ini, itu saja bantuan yang aku mampu lakukan untuk kalian... Teruskan bercerita masalah kalian, kerana jangan jadi seperti aku... Suka memendam dan menanggungnya seorang diri... Jadi, lukanya lebih dalam dan panjang...

Kekuatan sebenar kekacauan jiwa hanya dapat kita peroleh dengan men`tranformasi`kan ia menjadi energi yang cukup hebat yang bakal memandu kita ke puncak kejayaan... Aku percaya pada itu.. Kerana itulah yang telah aku alami dan lalui...

Aku suka mendengar masalah orang... kerana, ketika itu aku menyedari betapa bertuahnya aku... Kerana seteruk mana pun hidup aku, masih ramai yang lebih pedih dan sakit kehidupannya... =)




p/s; mentang2 cewek Bandung tu cun, baik je aku layan kan... hahaha... ye la, mesti la cun... cewek tu muka dia lebih kurang muka awek cun... =p hehehe

5 comments:

maPieCeoFarT said...

bang... sy pun ade masalah nih... siyes... cane?

+ ehem... sape awek cun tu? nak bkenalan leh? hehe... +

~0^_^0~

reidaa said...

betul tu sudi ke jd pendengar masalah sye tp sye tak cun tau sudi ke

Vitamin said...

aku tak ada masalah.

iZZman said...

ahhh...sudah la ko..aku luahkan masalah kat ko,ko suh aku g isap dadah.mcm mana ni bro? ape yg btol skrg ni? ke ko bersikap pilih kasih?

semut kecil said...

mapieceofart;
awek cun tu aadalah seseorg yang dekat dengan aku.. tetapi dia dekat dalam situasi yang aku tak pernah inginkan... =p

reidaa;
tak boleh... aku hanya mendengar masalah org yang cun... hahaha =p
nope, juz joking... apa masalahnya? masalah kewangan tak dapat dibantu... hehehe

vitamin;
tipu! ko lagi banyak masalah... masalah ko ialah buat show, tak penah panggil aku jadi tetamu vip! hahaha... =p

izzman;
ya! aku sangat pilih kasih... untuk menyerahkan kasih, aku sangat memilih... tak boleh sesuka hati, nanti habis kasih aku... hahaha =p