Monday, April 27, 2009

SAYANGI KUALA LUMPUR...

Manusia sering tak dapat melihat apa yang ada depan mata... Sering tak menghargai apa yang ada di depan mata... Pergi mencari jauh, tapi yang depan mata buat bodo la...

Manusia tu aku la... hahaha =p

Selama ni, aku jarang nak melihat Kuala Lumpur... Sering kagum dengan keunikan kisah-kisah di kota luar yang unik.. tapi tak sedar Kuala Lumpur yang dah ada depan mata aku lebih 6 tahun ni pun penuh dengan kisah-kisah menarik....

Semalam, aku parking kereta di Jelatek... Dan aku menyusuri Kuala Lumpur dengan berjalan kaki dan pengangkutan awam...

Tak sampai satu hari menjelajah, banyak perkara-perkara menarik yang aku temui.. Mungkin selama ni, dalam perjalanan di Kuala Lumpur, terlalu asyik dengan destinasi sampai aku lupa untuk `menikmati` keunikan di sepanjang perjalanan..

Tak sampai satu hari menjelajah Kuala Lumpur, di Bukit Bintang, aku sempat berkenalan dengan Olivier Martin, mamat dari Perancis yang sudah 6 tahun bekerja dengan sebuah syarikat penerbitan di Bali... Dia di Kuala Lumpur kerana dalam transit untuk pulang ke Perancis malam itu juga untuk ke MIPCOM di Cannes bagi mencari pelabur bagi projek filem barunya... Lama juga berborak dengan dia... Satu pengalaman yang menarik...

Aku juga sempat dibaling dengan batu oleh seorang pengemis sebab dia perasan kononnya aku nak ambik gambar dia... perasan betul mamat pengemis ni... hahaha... nasib baik kena kat badan, kalu kena kepala dah bocor dah kepala aku...

Aku sempat menolong tunjuk arah kepada seorang mamat (kalu dari loghat english, aku rasa dari India atau Bangladesh) untuk pergi ke Masjid Negara...

Aku sempat melihat rutin harian para pekerja kedai penjual bunga segar di Jalan Tun HS Lee dalam menjalan pekerjaan hari mereka yang bagi aku cukup unik... Bukan senang kita nak tengok orang menjual bunga segar di Kuala Lumpur yang memerlukan mereka membawa turun bunga-bunga itu dari tanah tinggi terutamanya Cameroon Highland setiap hari dan hari sampai ke kedai sebelum pagi menjelang...

Secara tak sengaja, aku termasuk ke dalam satu lorong gelap port mat-mat rempit tengah ready nak race... minah-minah pun ramai dan aku rasa tengah ready nak jadi mangsa malam tu... hahaha

Ya, banyak lagi kisah yang menarik di Kuala Lumpur...

Jadi, apa lagi... seperti kebanyakan papan tanda DBKL yang aku jumpa sepanjang perjalanan, katanya `Sayangi Kuala Lumpur`.... hahahaha =p




p/s; kepada para ahli ASC penjaya teater hari wilayah, mari kita gempur DBKL!!!!!! hahaha...=p

1 comment:

mastikus said...

jalan jalan lah kat kuala lumpur bawa zany
ehhehehe
saya sayang shah alam a.k.a seksyen 8 je
:P